Individualna refleksija – Alja Gašparut
INDIVIDUALNA REFLEKSIJA
Pri predmetu IKT v izobraževanju smo dobili nalogo – narediti projektno nalogo na poljubno tematiko. Skupaj s kolegicama iste smeri (poučevanje na razredni stopnji) smo se odločile, da bomo skušale najti tematiko razredne stopnje, ki je pomembna za učence in za katero splet ne ponuja toliko učnih gradiv, kot bi lahko.
Če se osredinim najprej na samo projektno nalogo, se mi zdi zelo zanimiva že sama ideja, saj bomo pri izdelavi različnih gradiv za učence združili svoja znanja in izdelali koristna in priročna gradiva tako za učitelje kot tudi za učence. Učna gradiva bodo na voljo vsem uporabnikom spleta, hkrati pa bo vedno obstajala tudi možnost nadgradnje, sprememb in urejanja gradiv v prihodnosti.
Torej, sama ideja in izbira teme je bila za začetek seveda kar težka. A kot sem že omenila, je naša trojica iskala tematiko, katere učnih gradiv ne obstaja še toliko. Najprej smo imele v mislih predmet šport, saj ima od vseh predmetov razredne stopnje najmanj gradiv na spletu. Po krajšem premisleku pa smo se odločile za promet v 1. triletju. Menim namreč, da je gradiv o prometu ne glede na vse premalo, saj pozabljamo, kako pomembno je nenehno opozarjati in poučevati že majhne otroke, kako se obnašati v prometu in kakšne nevarnosti v prometu jim lahko pretijo na vsakem koraku.
Izbrana tematika mi je zelo všeč, saj smo lahko v skupini sestavile zanimive in raznolike aktivnosti, preko katerih se bodo učenci marsikaj naučili. Seveda pa se nismo izognile težavam pri oblikovanju aktivnosti – glede na to, da smo si izbrale učence 1. triletja, smo povsem pozabile na dejstvo, da učenci nimajo še skoraj nič znanja o IKT-ju ter bomo morale paziti, da zastavljene aktivnosti ne bodo vključevale prijav na splet ipd. Torej, začetne ideje aktivnosti smo morale prilagoditi spletu in predvidenemu »IKT znanju« učencev starih 6 do 8 let.
Aktivnosti smo sestavljale in izpopolnjevale kar nekaj časa, saj smo želele in si še vedno želimo, da se bodo učenci s pomočjo naših učnih gradiv veliko naučili in bodo utrjevali že pridobljena znanja.
Naslednji korak – oblikovanje načrta pa je bil malce težji, saj smo morale razmišljati korak vnaprej, in sicer kaj, kako, koliko časa, s katero programsko opremo ipd. bomo oblikovale aktivnosti za učence. A vseeno, smo se potrudile po svojih najboljših močeh in skušale kar najbolje oblikovati načrt. Menim, da bomo osnovni načrt med samim procesom izdelave še kar nadgradile in oblikovale zares učinkovita učna gradiva.
Torej, sama teoretična zasnova se mi zdi zanimiva in precej dobra, upam pa, da nam bo v praktični izvedbi uspelo iti še korak dlje in izdelati zares kar se da najboljše aktivnosti.